Trečiadienis, 12 Birželio 2019

Paminėjom Pasaulinę dieną be tabako!

Kaip ir kasmet gegužės 31 – oji minima Pasaulinė diena be tabako, kurios tikslas yra apsaugoti dabartinę ir būsimas kartas nuo tabako vartojimo bei pasyvaus rūkymo sukeliamų pavojų. 2019 metų Pasaulio dienos be tabako tema „Tabako sukeliami padariniai plaučiams”. Šiais metais Pasaulio sveikatos organizacija siekia didinti visuomenės informuotumą apie neigiamą tabako poveikį plaučiams, kvėpavimo takų ligoms, pasyviam rūkymui, oro taršai bei tuberkuliozės klausimams. Ši graži akcija buvo minima ir Pasvalio r. ugdymo įstaigose. Visuomenės sveikatos biuro specialistės kvietė visus pasitikti Pasaulinę dieną be tabako su akcija „Obuolys vietoj cigaretės“. Vaikai praeiviams dalino skrajutes, vaišino obuoliais. Obuolys duodamas kaip sveikos gyvensenos simbolis skatinantis sveikiau gyventi ir atsisakyti žalingų įpročių.
Pažvelgti kokios žalingos gali būti rūkymo pasekmės sveikatai, kodėl verta atsisakyti rūkymo ir paskaityti sėkmės istorijas galite šioje svetainėje. www.nerukysiu.lt

Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos biuro informacija

https://scontent.fvno2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/62157347_2776943889042280_3358425307462762496_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent.fvno2-1.fna&oh=997246ed0335b08af2f17452060e293d&oe=5D789D25

Skaityti daugiau

Jaunimas mokėsi vengti stresorių su forumo teatru

Pasvalio rajono mokinių ir jaunimo festivalyje „Pažink, švęsk, kurk“, šaunus, kūrybingas, žingeidus, kultūringas, draugiškas jaunimas dalyvavo Forumo teatro metodo užsiėmimuose „Netradicinis streso mažinimo būdas - forumo teatro metodas (teorija ir praktika)“.

Stresas yra fiziologinė ir psichologinė reakcija į aplinką ir gyvenimo įvykius. Jeigu mes patiriame nuolatinį stresą, išsekus mūsų emociniams ir fiziniams resursams rizikuojame susirgti psichologinėmis ir fizinėmis ligomis. Kiekvienas žmogus gali išmokti koreguoti savo reakcijas į stresorius ir stresą. Mes nesiekiame išvengti stresorių, visai nesijaudinti ar nereaguoti, mūsų tikslas išmokti valdyti stresą ir pasirinkti kiek reaguoti. Yra įvairių streso įveikimo būdų. Forumo teatras – vienas iš jų - streso neigiamo poveikio prevencija, gyvenimo repeticija. Renginio metu jaunimas žaidė atsipalaidavimo, energijos, susikaupimo žaidimus/pratimus, aiškinosi požiūrį į vertybes. Remdamiesi savo asmenine patirtimi, kūrė stresą sukeliančias vaidybines situacijas ir ieškojo jų taikių sprendimo būdų.
Renginio (projekto) tikslas – padidinti Pasvalio rajono savivaldybės gyventojų (vaikų) sveikatos raštingumo lygį bei suformuoti pozityvius jų sveikatos elgsenos pokyčius panaudojant netradicinį streso mažinimo būdą – forumo teatro metodą.

Renginys finansuotas Europos socialinio fondo ir Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto lėšomis.
Projektas „Sveikos gyvensenos skatinimas Pasvalio rajone“ Nr. 08.4.2-ESFA-R-630-51-0001.

Pasvalio rajono savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro informacija

https://scontent.fvno2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/62047996_2785163758220293_562644521117024256_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent.fvno2-1.fna&oh=0d389a1da79be12e7356567eaf2c21ff&oe=5D7A8461

Skaityti daugiau

Karščio poveikis sveikatai

Karštis gali paveikti kiekvieno žmogaus sveikatą. Ypač jautrūs yra kūdikiai ir vaikai iki 4 metų amžiaus, vyresnio amžiaus žmonės (ypač vyresni nei 75 metų), asmenys turintys antsvorio, nėščiosios, sergantys įvairiomis (endokrininėmis, širdies kraujagyslių, inkstų ligomis), asmenys nuolat vartojantys vaistus ir turintys sunkų fizinį arba psichinį negalavimą.
Žmonės karštį toleruoja skirtingai, todėl pasakyti kokia temperatūra gali būti pavojinga, negalima. Jei temperatūra iki 270 C – karštis paprastai diskonforto nesukelia. Nuo 27 iki 340 C – silpnas diskonfortas, nuo 35-390C – stiprus (reikėtų vengti didelio fizinio aktyvumo). Nuo 40-450 C - pavojus sveikatai (reikėtų vengti buvimo lauke). Nuo 40-540 C – didelis pavojus sveikatai (reikėtų nutraukti bet kokią fizinę veiklą). Per 540 C – labai didelis pavojus sveikatai.
Karštą dieną rekomenduojama gerti daug skysčių. Labai naudingas mineralizuotas vanduo, nes karštoje aplinkoje su prakaitu žmogaus organizmas netenka daug mineralinių medžiagų. Reiktų vengti alkoholinių gėrimų, skysčių su kofeinu, saldikliais, nes tokie skysčiai skatina vandens pasišalinimą. Taip pat vengti sunkiai virškinamų ir riebių patiekalų. Valgyti daugiau skystų produktų, liesų pieno produktų, vaisių, daržovių. Karštu laikotarpiu dėvėti tinkamus drabužius: šviesius, laisvus, natūralių audinių, gerai praleidžiančius prakaitą, teptis apsauginiu kremu nuo saulės. Svarbu apriboti fizinę veiklą lauke, darbus geriau atlikti ryte ar vakare. Stengtis būti patalpose, kur yra ventiliatoriai ar oro kondincionieriai, tik svarbu, jog patalpos oro temperatūra nebūtų žemesnė nei 180 C. Jokiu būdu nepalikti vaikų vienų automobiliuose, nes mašinos labai greitai įkaista, vaikus gali ištikti šilumos smūgis. Reikalinga patikrinti ar saugos diržai, vaikiškos sėdynės nėra per karšti, kad vaikas nenusidegintų. Kiek įmanoma palaikyti namų aplinką vėsią. Langus dengti tamsios spalvos užuolaidomis, dieną naudoti kuo mažiau elektrinių įrenginių, miegoti vėsesniame kambaryje, langus, pro kuriuos patenka tiesioginiai saulės spinduliai, uždaryti, o atverti tik vakare, kai oro temperatūra būna nukritusi. Poilsiui gamtoje pasirinkti vietą pavėsyje, dažnai naudotis vėsiu dušu ir vonia, o sergant širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, stebėti savo sveikatos būklę. Pasitarti su šeimos gydytoju dėl nuolat vartojamų vaistų dozės koregavimo.
Taigi per karščius galima nukentėti dėl: nudegimų, šilumos smūgio, saulės smūgio, hipoksijos, (deguonies bado). Todėl raginame nebūti abejingiems savo ir artimųjų sveikatai.

Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos biuras
Parengta pagal Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro informaciją

Skaityti daugiau

Karščio poveikis sveikatai

Karštis gali paveikti kiekvieno žmogaus sveikatą. Ypač jautrūs yra kūdikiai ir vaikai iki 4 metų amžiaus, vyresnio amžiaus žmonės (ypač vyresni nei 75 metų), asmenys turintys antsvorio, nėščiosios, sergantys įvairiomis (endokrininėmis, širdies kraujagyslių, inkstų ligomis), asmenys nuolat vartojantys vaistus ir turintys sunkų fizinį arba psichinį negalavimą.
Žmonės karštį toleruoja skirtingai, todėl pasakyti kokia temperatūra gali būti pavojinga, negalima. Jei temperatūra iki 270 C – karštis paprastai diskonforto nesukelia. Nuo 27 iki 340 C – silpnas diskonfortas, nuo 35-390C – stiprus (reikėtų vengti didelio fizinio aktyvumo). Nuo 40-450 C - pavojus sveikatai (reikėtų vengti buvimo lauke). Nuo 40-540 C – didelis pavojus sveikatai (reikėtų nutraukti bet kokią fizinę veiklą). Per 540 C – labai didelis pavojus sveikatai.
Karštą dieną rekomenduojama gerti daug skysčių. Labai naudingas mineralizuotas vanduo, nes karštoje aplinkoje su prakaitu žmogaus organizmas netenka daug mineralinių medžiagų. Reiktų vengti alkoholinių gėrimų, skysčių su kofeinu, saldikliais, nes tokie skysčiai skatina vandens pasišalinimą. Taip pat vengti sunkiai virškinamų ir riebių patiekalų. Valgyti daugiau skystų produktų, liesų pieno produktų, vaisių, daržovių. Karštu laikotarpiu dėvėti tinkamus drabužius: šviesius, laisvus, natūralių audinių, gerai praleidžiančius prakaitą, teptis apsauginiu kremu nuo saulės. Svarbu apriboti fizinę veiklą lauke, darbus geriau atlikti ryte ar vakare. Stengtis būti patalpose, kur yra ventiliatoriai ar oro kondincionieriai, tik svarbu, jog patalpos oro temperatūra nebūtų žemesnė nei 180 C. Jokiu būdu nepalikti vaikų vienų automobiliuose, nes mašinos labai greitai įkaista, vaikus gali ištikti šilumos smūgis. Reikalinga patikrinti ar saugos diržai, vaikiškos sėdynės nėra per karšti, kad vaikas nenusidegintų. Kiek įmanoma palaikyti namų aplinką vėsią. Langus dengti tamsios spalvos užuolaidomis, dieną naudoti kuo mažiau elektrinių įrenginių, miegoti vėsesniame kambaryje, langus, pro kuriuos patenka tiesioginiai saulės spinduliai, uždaryti, o atverti tik vakare, kai oro temperatūra būna nukritusi. Poilsiui gamtoje pasirinkti vietą pavėsyje, dažnai naudotis vėsiu dušu ir vonia, o sergant širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, stebėti savo sveikatos būklę. Pasitarti su šeimos gydytoju dėl nuolat vartojamų vaistų dozės koregavimo.
Taigi per karščius galima nukentėti dėl: nudegimų, šilumos smūgio, saulės smūgio, hipoksijos, (deguonies bado). Todėl raginame nebūti abejingiems savo ir artimųjų sveikatai.

Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos biuras
Parengta pagal Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro informaciją

Skaityti daugiau
Prenumeruoti šį RSS naujienų kanalą
Kontaktai
Pasvalio rajono savivaldybės Visuomenės sveikatos biuras
8 451 20130
8 451 20131