Mes Facebook-e

A+ A A-

Įrašai, filtruoti pagal datą: Ketvirtadienis, 18 Gegužė 2017

Pasvaliečių pamėgtos mankštos Visuomenės sveikatos biure

Viena mankšta, kad ir kokia gera ji būtų neduos naudos sveikatai, todėl džiaugiamės, kad galėjome pasvaliečiams pasiūlyti nevienadienius, nemokamus fizinio aktyvumo užsiėmimus: ilgalaikes mankštas Pasvalyje, jogos užsiėmimus Ustukiuose, aerobikos užsiėmimus Saločiuose ir kt. Pavyzdžiui nuolat praktikuojamas fizinis aktyvumas vyresnio amžiaus žmogui padeda gebėjimui apsitarnauti, gerina pusiausvyrą ir mažiną traumų tikimybę griuvimo atveju, didina raumenų jėgą ir tuo pat metu mažina sarkopenijos (amžiaus sukeltas raumenų masės ir jėgos sumažėjimas), osteopenijos (kaulų tankio sumažėjimas) poveikį. Pasvalio Visuomenės sveikatos biure ne pirmus metus vyksta nemokamų mankštos užsiėmimų ciklas įvairaus amžiaus žmonėms. Mankštos organizuojamos nuo rugsėjo iki pat balandžio ar gegužės mėn., kuomet prasideda darbai daržuose ir ūkiuose. Jau trečius metus iš eilės mankštas veda patyręs, profesionalus kineziterapeutas Tadas Mulevičius. Užsiėmimus nuolat lanko apie 20 pasvaliečių, kai kurie atvyksta iš aplinkinių seniūnijų. Tai tarsi bendraminčių klubas, kurio nariai vienas su kitu dalijasi savo rūpesčiais, patarimais, kartu švenčia svarbias datas. Visada laukiami ir nauji „klubo“ nariai.
Nustatyta, kad fizinis aktyvumas kiekvienam iš mūsų yra būtinas gerai savijautai: padeda kontroliuoti kūno svorį, gerina emocinę būklę, užtikrina miego kokybę, padeda išvengti daugelio lėtinių ligų ir net jaunina. Judėkite, nes fizinis aktyvumas padeda įveikti depresiją, - sako kineziterapeutas Tadas Mulevičius. Jeigu nutarėte mankštintis, reikia laikytis šių taisyklių: pradėkite nuo mažiausių krūvių, laipsniškai didinkite intensyvumą, trukmę ir dažnį, - pataria T.Mulevičius. Rekomenduotinas krūvis sveikam žmogui yra 30-45 min. trukmės užsiėmimai, paskirstyti per visą savaitę. Optimalus jų kiekis 4-5 kartai per savaitę. Pavojinga mankštintis, jei fizinių pratimų metu ar tuoj po jų pajuntate skausmą už krūtinkaulio, kairėje rankoje, petyje ar kakle; jei svaigsta galva ar buvote netekęs sąmonės; jei po lengvų krūvių atsiranda dusulys ar ritmo sutrikimai. Norint įvertinti aktyvaus judėjimo poveikį savo organizmui bei išmokti dozuoti fizinį krūvį kineziterapeutas T.Mulevičius pataria stebėti tris pagrindinius parametrus: pulso dažnį ramybės metu, maksimalų pulso dažnį fizinio krūvio metu ir pulso dažnio normalizavimosi laiką. Sveiko suaugusiojo žmogaus širdies susitraukimų dažnis arba pulsas ramybės metu yra 60–80 kartų per minutę. Fizinio krūvio metu širdis gali susitraukinėti net 3–4 kartus dažniau. Maksimalus pulsas sportuojant apskaičiuojamas taip: iš 220 reikia atimti žmogaus amžių, pavyzdžiui, jei Jums 55 metai, Jūsų maksimalus širdies susitraukimų dažnis yra 165 kartai per minutę. Naudingas širdžiai pulso dažnis sportuojant yra 65–85 proc. maksimalaus pulso dažnio. Apskaičiuojamas pagal formulę: 220 minus amžius (metais) padauginti iš 0,6. Toks ir mažesnis pulso dažnis nepavojingas sveikatai. Pavyzdžiui: jei Jums 55 metai, naudingas širdžiai pulsas sportuojant turėtų būti apie 100 kartų per minutę. Per 15 min. po krūvio pulsas turi grįžti į pradinę būklę. Jeigu tai neįvyksta per 30 min. ar net ilgiau, reikia pasitarti su gydytoju.
Pasak prancūzų rašytojo Alfredo de Musset, fiziniai pratimai gali pakeisti daugelį vaistų, bet joks pasaulio vaistas negali atstoti fizinių pratimų.

Vilma Jankevičienė
Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos biuro direktorė

A.Juzefovičiaus nuotraukos.

Pasvalio Visuomenės Sveikatos Biuras nuotrauka.
Pasvalio Visuomenės Sveikatos Biuras nuotrauka.
 
 
 
Skaityti daugiau ...

Kviečiame į susitikimą su Panevėžio teritorinės ligonių kasos (TLK) specialistais

Gegužės 25 d. 16 val. Pasvalio Visuomenės sveikatos biure vyks susitikimas su Panevėžio teritorinės ligonių kasos (TLK) specialistais

Pagrindinės temos:

  • Kodėl tėvams svarbu turėti privalomąjį sveikatos draudimą? Kokią naudą jis suteikia?
  • Europos sveikatos draudimo kortelė ir tarpvalstybinė sveikatos priežiūra;
  • dantų silantavimas, protezavimas, medicininė reabilitacija;
  • Skiepai mergaitėms nuo 8 metų;
  • Elektroninės ligonių kasos paslaugos;
  • Pacientų teisės ir kt.

Kviečiame dalyvauti!

Skaityti daugiau ...
Prenumeruoti šį RSS naujienų kanalą
« Gegužė 2017 »
Pirm Antr Tr Ket Penk Šešt Sek
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Kontaktai

Vytauto Didžiojo a. 6, III a. LT-39149 Pasvalys; Tel.: 8 451 20130;  8 451 20131; el. paštas: vsbiuras@gmail.com

Naujausi straipsniai