Mes Facebook-e

A+ A A-
"Pagalvokime kiek daug laiko kasdien praleidžiame prie televizoriaus, kompiuterio ar plepėdami telefonu. Geriau skirkime laiko savo tobulėjimui", - pataria Europos kultūrizmo čempionas, treneris, knygų autorius Andrius Pauliukevičius ir knygos "Supermaistas" autorė Ilka Adams. Artūro Juzefovičiaus nuotrauka. "Pagalvokime kiek daug laiko kasdien praleidžiame prie televizoriaus, kompiuterio ar plepėdami telefonu. Geriau skirkime laiko savo tobulėjimui", - pataria Europos kultūrizmo čempionas, treneris, knygų autorius Andrius Pauliukevičius ir knygos "Supermaistas" autorė Ilka Adams. Artūro Juzefovičiaus nuotrauka.

Andrius Pauliukevičius, Ilka Adams: „Gyvename sveikai, nes norime būti laimingi ir gražūs!“

 

Jaunimą, sportuojančius, besidominčius sveiku gyvenimo būdu Visuomenės sveikatos biuras kvietė į vieną įdomiausių šiais metais organizuotų susitikimų su Europos kultūrizmo čempionu, treneriu, knygų autoriumi A. Pauliukevičiumi ir jo žmona, mitybos ir sporto konsultante Ilka Adams. Sveikas gyvenimo būdas, buvo viena iš svarių priežasčių, sujungusių A. Pauliukevičių ir I. Adams (atvykusią į Lietuvą iš Namibijos, Pietvakarių Afrikos šalies) bendram gyvenimui.

Prieš vakarinį susitikimą su pasvališkiais, ryte svečiai iš Vilniaus lankėsi Vaškų ir Pumpėnų gimnazijose, kuriose su vyresniųjų klasių mokiniais bendravo tema „Bendras fizinis parengtumas“. Savo paskaitą „Sveikas gyvenimo būdas: sveika mityba, fizinis aktyvumas ir motyvacija tuo užsiimti“ Lietuvoje žinomas A. Pauliukevičius pradėjo trumpu pasakojimu apie savo sportavimo pradžią. Kaip įvardijo Europos kultūrizmo čempionas, jo kelionė link profesionalaus sporto prasidėjo nuo draudimo sportuoti. Paauglystėje jis dažnai sirgdavo, daug laiko praleisdavo ligoninėse ir gydytojai neleido užsiimti sportu, kūno kultūros pamokas jis praleisdavo ant suolelio dėl skirtos specialiosios grupės. Tačiau jis nusprendė nepaisyti draudimo sportuoti. Paauglystėje pasirinktas sprendimas sportuoti, išsikelti tikslai suformavo jo tvirtą charakterį, užaugino asmenybę ir garantavo šiandieninius pasiektus rezultatus. Ėmęs intensyviai sportuoti, „lindo“ į sportą ir giliau ir plačiau. „Lindau kol supratau kad giliau užtenka, ir reikia plačiau, kad kultūrizmas gali atidaryti daugiau durų nei tik į treniruoklių salę. Laiko vertė matuojama ne tik tuo, ką pasiekei, išmokai, patyrei, ko pasisėmei, bet ir ką atidavei kitiems“, - taip rašo A. Pauliukevičius vienoje iš savo knygų „Pasiek savo tikslą“.

Sutuoktiniai pirmiausia patarė sveikesniu keliu pradėti keliauti pamažu. „Tik vieną žingsnį į priekį per dieną. Nustebsite kaip toli būsite po mėnesio ar kelių“ – tokia auksine mintimi vadovaujasi A. Pauliukevičius. „Pagalvokite kiek daug laiko kasdien praleidžiame be reikalo: prie televizoriaus, kompiuterio, plepėdami telefonu. Geriau skirkite laiko savo tobulėjimui“, - patarė lektorius. Jis akcentavo tai, kad itin svarbu išsikelti tikslus ir jų kryptingai siekti. Visada reikšmingas yra žmogaus sąmoningumas, mąstymas. Reikia keistis dėl savęs, dėl savo vidinio aš, o ne dėl kitų! Kai išsikeliate tikslą, jam skirkite dalelę laiko kiekvieną dieną. I. Adams pridūrė kad mes visi turime valios, tiesiog reikia gebėti ja naudotis ir stengtis valdyti aplinkybes. Pvz.; jei neturite valios atsispirti sausainiams, tiesiog jų nepirkite ir nepasidėkite spintelėje.

Paskaitos metu, Lietuvoje žinomi sutuoktiniai daug kalbėjo apie mitybą. Jie įvardijo tai, kad žmonių problema - pusryčių nevalgymas. Bėgant dienai, per skubėjimą ir įtampą chaotiškai valgoma, o vakare - neužveriamas šaldytuvas ir kemšama viskas paeiliui. Toks valgymas - tai susikaupusios neigiamos emocijos per dieną, valgome lyg norėdami nusiraminti. Kai kam maistas – malonumų šaltinis, bet tai yra neigiama, kai žmogus negeba patirti laimingų ir malonių akimirkų iš kitų dalykų gyvenime, kasdienybėje. O chaotiškas, emocinis valgymas tampa nutukimo priežastimi. Organizmas pripratęs prie chaotiško valgymo, nebežino ko tikėtis – gaus per dieną maisto ar tik vėlai vakare, gaus didelį maisto kiekį ar mažą. Tokiais atvejais kūnas ima kaupti riebalus. Jei žmogus maitinasi reguliariai, organizmas riebalų nekaupia. Optimalu valgyti kas 2-3 valandas. Tokias mintis dėstė sveikuolišką gyvenimo būdą pasirinkę svečiai iš Vilniaus.

Knygos „Supermaistas“ autorė I. Adams pabrėžė rimtą moterų problemą- dietų laikymąsi. Pasak jos, jei moteris ar mergina laikosi dietos, jos organizmas patiria daug streso, negauna įprasto maisto, staiga krenta svoris. Po dietos laikymosi, pradėjus valgyti įprastai, dažnai organizmas ima vėl greitai kaupti riebalus, nes nežinia kas jo laukia ateityje – gal pvz.; grikių dieta. Taip moterys įnyksta į užburtą ratą. Dietos svarbios tik tam tikromis ligomis sergantiems žmonėms. Metant svorį tai reikia daryti protingai ir pamažu, o maitintis tiesiog sveikai. Pasak lektorių, žmonės dažnai klaidingai įsivaizduoja, kad norint numesti svorio reikia kuo mažiau vartoti riebalų. Tai yra klaidinga. Naudingųjų riebalų (jų yra pvz.; avokaduose, linų sėmenų, alyvuogių aliejuose, riebioje žuvyje) kaip tik reikia ir vyrams, ir moterims dėl hormoninės veiklos, išvaizdos ir t.t. A. Pauliukevičius teigė, kad daržovių galima valgyti kiek tik širdis geidžia, pvz.; jei valgote mėsos, daržovių porcija – dviguba. O vaisiai turi daug cukraus, tad jų vakarais krimsti nepatariama. I. Adams akcentavo spalvingo maisto reikšmę mūsų sveikatai. Juk nesveikas maistas, tarkime dešrelės – nėra spalvingos, o daržovių prikrauta lėkštė – spalvinga ir turtinga naudingosiomis medžiagomis.

„Visi turime silpnybių, nes norime patirti malonumą“, - kalbėjo A. Pauliukevičius, - tačiau visomis galimybėmis riekia siekti kad ta silpnybė kuo mažiau kenktų mūsų sveikatai ir savijautai“. Treneris ypač akcentavo blogą alkoholio poveikį. Išgėrus alkoholio, didelį krūvį patiria išgėrusiojo kepenys, kurios valosi nuo išgerto toksino - 48-72 valandas. „Po alkoholio vartojimo jūsų kepenys tikrai nesuinteresuotos pvz.; riebalų deginimu. Aš visada esu atsipalaidavęs, man nereikia jokio alkoholio. Išgeriu tik 1 butelį vyno per metus,“ - dėstė sveiką gyvenimo būdą propaguojantis lektorius.

Išdėstę šiuos ir dar kitus vertingus patarimus apie mitybą, A. Pauliukevičius ir I. Adams teikė ir naudingų patarimų kaip užsiimti fizine veikla įvairaus fizinio parengtumo ir amžiaus žmonėms. Pvz.; vyresnio amžiaus žmonėms, kurie nori pradėti sportuoti, bet jie to nedarę daugybę metų, žymus treneris rekomendavo tai pradėti daryti labai mažais žingsneliais, kad nebūtų „šoko“ kūnui. Kitas pateiktas jo pavyzdys - jei norite didelių pokyčių savo kūnui, geriausiai intensyviai treniruotis 45 min – 1 val. - 4 kartus per savaitę, sportuodami 2 kartus per savaitę – tiesiog palaikysite gerą fizinį būklę.

„Sveikam gyvenimo būdui reikia kantrybės, vidinės motyvacijos. Sveika gyvensena tikrai nėra liūdna gyvensena! Mes gyvename sveikai, nes norime būti laimingi, sveiki ir gražūs. Būkite sveikesni, stipresni ir gražesni!” – linkėjo gausiai susirinkusiems pasvališkiams žavūs svečiai A. Pauliukevičius ir I. Adams.

 

Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos biuro specialistė J. Mikalajūnienė

 

Atnaujinta15 Lapkritis 09, Pirmadienis 16:42
Aukštyn
« Balandis 2018 »
Pirm Antr Tr Ket Penk Šešt Sek
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Kontaktai

Vytauto Didžiojo a. 6, III a. LT-39149 Pasvalys; Tel.: 8 451 20130;  8 451 20131; el. paštas: vsbiuras@gmail.com

Naujausi straipsniai