Mes Facebook-e

A+ A A-

Kaip orai veikia žmogaus savijautą?

Ši vasara itin permaininga. Jau nesistebime, kad orai dažnai ir labai stipriai keičiasi. Regis, jau saulutė užkaitino, bet vakarop kūną lepinusią šilumą nustumia rudeniška vėsuma. Mokslo įrodyta, kad pavojingiausi yra greitai besikeičiantys orai, staigios liūtys, audros, škvalai, kai oro slėgis staiga krinta arba kyla. Žmogaus organizmas nespėja taip greitai prisitaikyti, todėl orų kaitai jautrių žmonių daugėja.

Žmonės į orų permainas reaguoja labai skirtingai: vieni oro temperatūros ar slėgio pokyčius ištveria lengviau, kitus orų permainos tiesiog išmuša iš vėžių.  Orų permainas lengviau pakelia fiziškai aktyvūs žmonės. Reakcija į orų kaitą priklauso ir nuo žmogaus temperamento. Aktualu tiems, kurie serga lėtinėmis ligomis, vaikams ir senyvo amžiaus žmonėms.

Moksliniai tyrimai rodo, kad magnetinių audrų metu pakyla kraujospūdis, didėja kraujo krešumas ir klampumas, sutrinka širdies ritmas. Dėl visų minėtų veiksnių magnetinių audrų metu sergantiems širdies ir kraujagyslių ligomis didėja miokardo infarkto, insulto, netgi staigios mirties rizika, nes padidėjus kraujo krešumui ir klampumui kraujagyslėse gali pradėti formuotis trombas.

Prieš audrą oras būna tarsi įelektrintas, būtent todėl smarkiai plaka širdis, padažnėja pulsas, gali varginti stiprūs galvos skausmai, kisti nuotaika. Nukritus oro slėgiui stinga energijos, sunku susikaupti, krinta kraujospūdis, gali mausti seniai sugijusius kaulus ir žaizdų randus, kamuoti reumatiniai skausmai.

Žmogaus organizmas reaguoja į įvairius oro pokyčius, į vėją taip pat. Dėl stipraus vėjo organizme gaminasi daugiau adrenalino, padažnėja pulsas, pakyla kraujospūdis. Oro permainoms jautriems žmonėms gali kilti migrenos ar astmos priepuoliai.

Kaip ištverti orų permainas?

Rinkitės šviesių tonų, lengvus drabužius, kurie leidžia kūnui kvėpuoti ir nėra linkę glamžytis. Keičiantis oro slėgiui, stenkitės nepervargti, nepiknaudžiaukite alkoholiu bei tonizuojančiais gėrimais. Užtat lengvi sportiniai pratimai tikrai neprošal, tai naudinga širdžiai ir kraujagyslėms.

Pasistenkite sveikai maitintis. Į maisto racioną įtraukite produktų, turinčių magnio ir kalcio: žalių daržovių, riešutų, bananų, taip pat grūdų produktų. Vartokite daugiau skysčių. Karštojo sezono metu kaip niekada svarbu palaikyti reikiamą hidratacijos lygį organizme, tokiu būdu kūnas ne taip greitai įkaista bei lengviau reaguoja į karštį. Ypač karštomis dienomis patartina su savimi turėti vandens buteliuką su purkštuvu – drėkindami drabužių neuždengtą odos plotą akimirksniu atvėsinsite odą. Rekomenduojama dėvėti plono lino, šilko, bambuko pluošto ir pan. sudėties audinių drabužius.

Venkite tiesioginių saulės spindulių, nebūkite saulėje be apsauginių priemonių. Atminkite, kad pati pavojingiausia saulė yra nuo 10 iki 16 valandos. Jeigu įskaudo galvą, lengvais sukamaisiais judesiais pamasažuokite smilkinius, kaklo raumenis ir skausmas pamažu atlėgs. Padeda ir ant smilkinių bei akių uždėti vėsūs kompresai.

Orų permainų sukeliamus simptomus slopina pirtis ar šilta vonia su keliais lašeliais eterinio aliejaus. Energijos pliūpsnį duoda paplaukiojimas ežere ar upėje, pasivažinėjimas dviračiu.

Be abejo, su orais derėtis nepavyks, tačiau patys sau pagelbėti galime.

 

 

Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos biuro specialistė Birutė Kazilevičienė

Pagal PSO rekomendacijas.

Aukštyn
« Gegužė 2018 »
Pirm Antr Tr Ket Penk Šešt Sek
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Kontaktai

Vytauto Didžiojo a. 6, III a. LT-39149 Pasvalys; Tel.: 8 451 20130;  8 451 20131; el. paštas: vsbiuras@gmail.com

Naujausi straipsniai